Оприбуткування готівки при міжнародних перевезеннях пасажирів
Підприємство здійснює міжнародні перевезення пасажирів, розрахунки проводяться із використанням квитків із нанесеними друкарським способом серією, номером, номінальною вартістю та відповідно до п. 4 ст. 9 Закону про РРО, воно звільняється від обов’язку застосування РРО та/або ПРРО, розрахункових книжок та ведення КОРО. Як правильно оприбутковувати готівку за продані квитки в автобусах в касу підприємства?
Суб'єкти господарювання здійснюють розрахунки готівкою між собою і з фізичними особами через касу як коштами, одержаними як готівкова виручка, так і коштами, одержаними із банків (п. 5 розділу ІІ Положення № 148). Готівка, що надходить до кас, оприбутковується в день одержання готівки в повній сумі.
Готівка оприбутковується до кас на підставі :
Таким чином, підприємство самостійно обирає спосіб оприбуткування готівки з урахуванням вимог Положення № 148.
Зауважимо, що РРО/ПРРО та РК не застосовуються при продажу проїзних і перевізних документів на автомобільному транспорті з видачею талонів, квитанцій, квитків з нанесеними друкарським способом серією, номером, номінальною вартістю (ч. 4 ст. 9 Закону про РРО).
Тому якщо підприємство не застосовує РРО/ПРРО та РК, то єдиним способом з передбачених Положенням 148 оприбуткування готівки є оприбуткування через ПКО до каси підприємства. Тобто у кожного водія буде окрема касова книга, кошти з якої будуть передаватися до основної каси. Та навряд такий підхід буде застосовано, адже він є достатньо складним в реалізації.
Підприємство може також на добровільних засадах обрати спосіб оприбуткування готівки з наведених вище:
В даній ситуації автомобіль (пересувний об’єкт) є відокремленим підрозділом (див. пп. 2 п. 3 р. I Положення № 148). Строки здавання готівки водієм авто такі ж, як і будь-яким іншим відокремленим підрозділом.
Додатково читайте:
Перевізники можуть обліковувати готівку за допомогою КОРО (хоча й не зобов'язані це робити)