Бухгалтер без права підпису: чи подавати ф. №1-ОПП?

На новоствореному підприємстві є директор (наймана особа), головного бухгалтера немає і в податкову дані не подавалися, що директор буде головним бухгалтером. Прийняли бухгалтера без права підпису. Але директор підписує всі звіти та банківські платіжки. В цьому є якесь порушення? Якщо є, то як це виправити?

Відповідно до ст. 8 Закону про бухоблік, бухоблік на підприємстві ведеться безперервно з дня реєстрації підприємства до його ліквідації.

Для забезпечення ведення бухгалтерського обліку підприємство самостійно з дотриманням вимог Закону про бухоблік обирає форми його організації, зокрема введення до штату підприємства посади бухгалтера або створення бухгалтерської служби на чолі з головним бухгалтером чи веде бухгалтерський облік та складає звітність безпосередньо власник чи керівник підприємства.

Так, якщо на підприємстві було прийнято рішення, що звітність підписуватиме лише директор, то в було дотриманопевних критеріїв:

1) на підприємстві не було посади бухгалтера;

2) обов'язки щодо ведення бухобліку покладалися на директора (згідно з документами щодо підприємства);

3) при поданні заяви за ф. №1-ОПП, вказана інформація лише про директора.

Отже, при відсутності на підприємстві бухгалтера при складанні звітності можливе накладання ЄЦП безпосередньо власником чи керівником підприємства. Але для цього потрібно було до контролюючого органу подати заяву за ф. №1-ОПП або за ф. №1-РПП з позначкою «Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку» з відомостями про керівника підприємства.

Тож, в момент підписання звітності та за відсутності посади бухгалтера, електронний цифровий підпис посадової особинакладаються у такому порядку: першим - ЕЦП керівника, другим - ЕЦП, що є аналогом відбитку печатки платникаподатків (пп.7.1 Інструкції №233).

За неподання, зокрема, відомостей стосовно осіб, відповідальних за ведення бухобліку та/або складення податкової звітності, на юридичних осіб накладається штраф згідно з пп. 177.1 ПКУ у розмірі – 1020 грн.

Якщо згодом для забезпечення ведення бухобліку на підприємство введено до штату підприємства посадубухгалтера, але керівником не делеговано право підпису, то звітність й надалі підписує керівник підприємства, тож і форму №1-ОПП на такого бухгалтера подавати не потрібно.