Ненормований робочий день для далекобійника чи відрядження

Чи доцільно встановлювати водіям-далекобійникам ненормований робочий день, оскільки чіткого графіку роботи (як, наприклад, з 9 до 18 год.) немає в наступній ситуації?

Ситуація:

На підприємстві працюють водії, що здійснюють вантажні перевезення по території України та за її межами. Чи доцільне встановлення їм ненормованого робочого дня, відповідно проводити доплату у розмірі 25% окладу чи надавати додаткові дні відпустки, чи повинна бути і доплата і додаткові дні відпустки? Якщо водій не має змоги щодня повертатись до місця проживання чи рахується це відрядженням?

Відповідно до п. 2.10 Положення № 340 водіям легкових автомобілів (крім таксі) у разі потреби може встановлюватися ненормований робочий день, тобто понад нормальну тривалість робочого часу. Зверніть увагу, у зазначеній нормі йдеться тільки про водіїв легкових автомобілів.

Проте, водіям вантажних автомобілів теж можна встановити ненормований робочий день згідно з додатком 6 Наказу №609, але він для водіїв автотранспортних засобів, зайнятих обслуговуванням органів місцевого самоврядування та їх виконавчих органів. Але це не означає, що роботодавець приватного підприємства не може встановити колдоговором чи іншим нормативним документом водіям вантажних автомобілів ненормований робочий час.

Такі години, як правило, роботодавцем компенсуються у такий спосіб:

Законодавство не містить обмеження щодо одночасного надання додаткової відпустки та виплати доплати.

Отже, при встановленні ненормованого робочого дня водіям вантажних автомобілів робота понад норму не має бути постійною.

Поряд з цим, часті поїздки на далекі відстані є відрядженням або роз’їзним характером роботи. детально про це ми писали тут.