Через збій в роботі інтернет-провайдера не видали чек покупцю: які наслідки?

22.11.2023 р. через збій в роботі інтернет-провайдера списалися кошти з картки покупця, а через ПРРО підприємства (платник єдиного податку) чеки не сформувались і не потрапили до Z-звіту. Тепер звіти ПРРО не співпадають з сумою коштів, яку отримало підприємство. Як бути з грошовими коштами: повернути покупцю? Чи є якийсь вихід?

Якщо покупцю не надавався товар чи послуга в рахунок сплаченої суми, тоді варто повернути ці кошти покупцю як помилково сплачені. Таке повернення слід зареєструвати через ПРРО. Якщо покупець все ж отримав оплачений товар чи послугу, то повертати йому кошти немає підстав.

Виправити ситуацію з невиданими чеками 22.11.2023 р. вже неможливо, має місце порушення вимог Закону про РРО – невидача чека покупцю при отриманні від нього оплати.

У разі відсутності Інтернет – зв’язку між ПРРО та фіскальним сервером, відповідно до пп. 1 розділу V Порядку №317, проведення розрахункових операцій здійснюється в режимі офлайн, що може тривати не більше ніж 36 годин, та не більше ніж 168 годин протягом календарного місяця, із створенням електронних розрахункових документів, яким присвоюються фіскальні номери із діапазону фіскальних номерів, сформованих фіскальним сервером.

Суб’єкт господарювання може не отримувати діапазон фіскальних номерів у разі, якщо ним приймається рішення не використовувати ПРРО під час відсутності зв’язку між ПРРО та фіскальним сервером ДПС та не проводити розрахункові операції у цей період.

В даному випадку розрахункові операції були проведені без переведення ПРРО в офлайн-режим. Тому, на нашу думку, у разі виявлення цього порушення при перевірці до СГ буде застосовано штраф за невидачу чека покупцю відповідно до ст. 17 Закону про РРО:

  • 100 відсотків вартості проданих з порушеннями товарів (робіт, послуг) - за порушення, вчинене вперше;
  • 150 відсотків вартості проданих з порушеннями товарів (робіт, послуг) - за кожне наступне вчинене порушення.

Виправити цю ситуацію вже неможливо, тому що чек потрібно було сформувати не пізніше отримання оплати від покупця. Якщо СГ не повернув покупцю кошти за товар як помилково сплачені, то він повинен включити їх в дохід в повній сумі, без вирахування комісії банку.

І дійсно, сума доходу, отримана від покупців із застосуванням платіжних карток, буде відрізнятися від суми розрахункових операцій, що зареєстровані через ПРРО. Для пояснення цієї розбіжності можна скласти пояснювальну записку касира, у якій описати ситуацію.

***

Також читайте: Застосовуємо ПРРО в режимі офлайн: про що треба пам'ятати?