Що робити, якщо податківці відмовили у скарзі на розблокування ПН?

Підприємство подавало скаргу на розблокування ПН, до скарги додавалися копії первинних документів. Податкова прийняла рішення про відмову в реєстрації ПН. Що робити далі?

Зупинення реєстрації ПН

Якщо реєстрація ПН зупинена, платник податку має право подати комісії регіонального рівня з питань зупинення реєстрації ПН пояснення та копії документів, за відповідним переліком. Перелік документів, процедура їх подання встановлені Порядком № 520.

Подати такі документи платник податку має право до зазначеної комісії протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов’язання, відображеного в ПН / РК (п. 6 Порядку №520).

Протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів комісія має прийняти рішення про реєстрацію ПН / РК чи про відмову в реєстрації.

Відповідно до п. 12 Порядку № 520 рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Адміністративне оскарження рішення комісії регіонального рівня

Здійснюється відповідно до Порядок розгляду скарги №1165.

Але згідно з п. 4 цього Порядку не підлягають оскарженню відповідно до норм цього Порядку рішення комісії регіонального рівня, оскаржені платником податку в судовому порядку.

Тобто, якщо платник оскаржує чи оскаржував рішення комісії регіонального рівня в судовому порядку, він вже не може скористатися правом адміністративного оскарження.

Скарга подається платником до комісії центрального рівня протягом 10 робочих днів, що настають за днем прийняття рішення комісією регіонального рівня (п. 3 Порядку розгляду скарги № 1165).

Код електронного документа скарги - J/F1313204.

Разом із скаргою платник має право подати пояснення та копії документів, які підтверджують інформацію, зазначену в ПН / РК, реєстрація яких зупинена (п. 11 Порядку розгляду скарги № 1165).

Комісія центрального рівня приймає рішення протягом 10 календарних днів з дня отримання такої скарги і надсилає його до електронного кабінету платника (п. 12, п. 14 Порядку розгляду скарги № 1165).

Якщо рішення щодо скарги не надсилається платнику податку протягом зазначеного строку, така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника податку з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку (п. 16 Порядку розгляду скарги № 1165).

Якщо комісія центрального рівня залишає скаргу без задоволення, то таке рішення більше не підлягає адміністративному оскарженню, а може бути оскаржено тільки в судовому порядку у строки, визначені статтею 56 ПКУ (п. 17 Порядку розгляду скарги № 1165).

Судове оскарження

Дивимося відповідь ДПС на питання в ЗІР (101.18) (тут): «Які встановлено строки оскарження в судовому порядку рішення контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, якщо до подання позовної заяви не проводилася/проводилася процедура адміністративного оскарження?».

ДПС відповідає, що згідно із ст. 122 КАСУ, якщо платник не скористався правом на адміністративне оскарження, то рішення про відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН оскаржуються в судовому порядку в шестимісячний строк з дня отримання платником такого рішення від контролюючого органу.

Якщо платник скористався своїм правом на адміністративне оскарження, то рішення про відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН оскаржуються в судовому порядку в такі строки:

а) тримісячний строк – за умови, якщо рішення контролюючого органу за результатами розгляду скарги було прийнято та вручено платнику податків у строки, встановлені ПКУ. При цьому такий строк обчислюється з дня вручення платнику рішення за результатами розгляду його скарги на рішення контролюючого органу;

б) шестимісячний строк для звернення до суду встановлюється за умови, якщо рішення контролюючого органу за результатами розгляду скарги не було прийнято та/або вручено платнику податків у строки, встановлені ПКУ. При цьому такий строк обчислюється з дня звернення платника до контролюючого органу із відповідною скаргою на його рішення.