Обов’язки продавця, який реалізує технічно складні побутові товари

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про захист прав споживачів», технічно складні побутові непродовольчі товари широкого вжитку (прилади, машини, устаткування та інші), які складаються з вузлів, блоків, комплектуючих виробів, відповідають вимогам нормативних документів, мають технічні характеристики, супроводжуються експлуатаційними документами і на які встановлено гарантійний строк.

Перелік груп технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування реєстраторів розрахункових операцій, затверджено постановою КМУ від 16.03.2017 р. № 23.

Це і холодильники, відеокарти, пилососи, квадракоптери, фотокамери та багато інших товарів. Список товарів та їх коди згідно з УКТЗЕД можна переглянути за посиланням.

При купівлі уточнюйте у продавця чи підлягає товар гарантійному обслуговуванні.

Якщо так, то відповідно до постанови КМУ від 11 квітня 2002 р. № 506 продавець зобов’язаний:

  • у присутності споживача здійснити перевірку споживчих властивостей товару, наявності експлуатаційних документів, у тому числі гарантійного талона та відривних талонів на гарантійне обслуговування, комплектності товару, зазначеної в експлуатаційних документах;
  • поінформувати споживача про правила користування товаром;
  • заповнити відповідні розділи гарантійного і відривного талонів на гарантійне обслуговування;
  • видати споживачеві розрахунковий документ (квитанцію, товарний, касовий чек чи інший документ, що засвідчує факт купівлі товару).

Більше подробиць у нашому матеріалі за посиланням.