Чи є особливості адміністрування податків у Херсоні станом на листопад 2022 року?

ТОВ - платник податку на прибуток та ПДВ у м. Херсон. Здійснюються розрахунки з постачальниками послуг. ТОВ отримує дохід від оренди приміщень. ПН зареєстровані, всю звітність подано у встановлені строки. Повідомлення про неможливість виконувати податкові обов’язки не відправлялося. Чи діють для юросіб у Херсоні особливі умови адміністрування податків та подання звітності? Чи потрібно зупинити нарахування амортизації ОЗ?

З 27 травня 2022 року змінився порядок звільнення платників від податкових обов’язків. 30 вересня бувостанній день подання заяви до ДПС щодо неможливості виконання обов'язків платників податків, про що ми писали тут>>

Станом на момент підготовки консультації особливих правил справляння податків для м. Херсон не встановлено. Якщо підприємство не подавало заяву про неможливість виконання податкових обов’язків до 30 вересня 2022 року, воно вважається таким, що має можливість виконувати податкові обов’язки.

Тож наразі підприємство повинно подавати декларації (з ПДВ, з податку на прибуток тощо) та сплачувати податки в тому разі, якщо воно отримувало доходи у звітних періодах та має показники для декларування.Відповідно, діють і штрафні санкції за невиконання податкових обов’язків.

На нашу думку, якщо підприємство втратить можливість сплачувати податки після 30 вересня 2022, до нього можна буде застосувати правило, передбачене п. 6 розділу ІІ Порядку №225: до платників податків, які на дату набрання чинності та після дати набрання чинності Порядком №225 виконували податкові обов'язки, але у зв'язку із військовою агресією Російської Федерації втратили можливість їх виконувати, застосовуються такі правила.

Платники податків, які виконували податкові обов'язки, але у зв'язку із військовою агресією Російської Федерації втратили можливість виконувати податкові обов'язки, вживають заходи, передбачені пп. 3 розділу ІІ Порядку №225 (тобто заходи з подання заяви про неможливість виконувати податкові обов’язки), у термін протягом 60 календарних днів з першого дня місяця, наступного за місяцем відновленняможливостей платника податків подати до контролюючого органу заяву та документи (копії документів), інформацію про відсутність можливості виконання податкових обов'язків.

Щодо пільг з податку на нерухомість для підприємств, що розташовані на територіях бойових дій, читайте тут.

Рішення про те, чи зупиняти нарахування амортизації ОЗ, приймається підприємством тоді, коли є підстави для цього – див. п. 29 НП(С)БО 7: нарахування амортизації припиняється, починаючи з місяця, наступного за місяцем:

  • вибуття об'єкта основних засобів,
  • переведення його на реконструкцію, модернізацію, добудову, дообладнання, консервацію.

Якщо немає цих підстав, амортизація ОЗ не припиняється.

В даному випадку можна законсервувати ті об’єкти, які не використовуються, і зупинити нарахування їх амортизації. Докладніше про консервацію ОЗ ми писали тут, тут та тут>>

Якщо є такі об’єкти ОЗ, які вже непридатні до використання і точно вже не будуть використовуватись, їх можна списати. Докладніше про списання ОЗ читайте тут.