Фахівці Української Ради Бізнесу детально проаналізували проєкти законів №9569 та №9570та зазначають, що ці проєкти є недоцільними у поточних умовах, їх реалізація погіршить адміністрування ЄСВ та призведе до збільшення видатків на Пенсійний фонд.
На сьогодні Державна податкова служба України має інформаційно-комп’ютерні системи, які забезпечують облік платників податків, приймання електронної звітності, облік нарахованих та сплачених сум, правове супроводження, консультування платників податків та інші процеси адміністрування. Система на цей працює з високою ефективністю, виконує покладені на неї функції.
Тож незрозумілими є норми проєктів №9569 та №9570, якими пропонується передача функцій з адміністрування єдиного соціального внеску від Державної податкової служби до Пенсійного фонду України, який не має відповідного інформаційного забезпечення (автоматизованих систем). Пояснювальна записка не містить жодних розрахунків та аргументів, які б доводили тези щодо неефективності роботи поточної системи, тож впровадження цих норм виглядає не обгрунтованим.
Ще більш дивним виглядають норми цих проєктів зважаючи на те, що представниками влади задекларовано після завершення воєнного стану об’єднання ЄСВ, ПДФО, ВЗ у один податок та зниження навантаження на фонд оплати праці. З огляду на це доцільним на цей час є зменшення функцій та видатків Пенсійного фонду та поступова трансформація його у департамент Міністерства соцполітики.
Український бізнес закликає народних депутатів та Кабінет міністрів утриматись від прийняття законопроєктів без будь-якого обгрунтування, на кшталт №9569 та №9570. Бізнес закликаєпровести аналіз витрат-вигід таких змін, отримати оцінку проєктів від Міністерства фінансів, Міністерства економіки, Міністерства цифрової трансформації та на основі цієї інформації – провести відкрите експертне обговорення проєктів №9569 та №9570 за участі ключових стейкхолдерів, за підсумками якого визначитись щодо доцільності таких змін.