Не нарахували резерв відпусток в поточному році: як виправити?

Підприємство в 2021 році, після спливу двох років відповідності критеріям мікропідприємства, мало нарахувати резерв відпусток, оскільки стало малим відповідно до критеріїв, але резерв не нарахувало. Відпустки відображались в обліку через витратні рахунки. Як зараз правильно виправити цю ситуацію та нарахувати резерв відпусток на 2021 рік?

Дійсно, після спливу двох років відповідності критеріям мікропідприємства, підприємство, яке у 2021 році набуло статусу малого повинно було нарахувати резерв відпусток. Тож, якщо підприємство в статусі малого в поточному році не нарахувало резерв відпусток, то цю помилку потрібно виправити, щоб правильно відобразити всі показники у фінансовій звітності за 2021 рік.

Ненарахування у поточному році резерву відпуски потрібно виправити шляхом написання бухгалтерської довідки із зазначенням суті помилки: «Ненарахування резерву відпусток у поточному році після втрати підприємством статусу мікропідприємства на суму … грн», та навести кореспонденцію рахунків бухгалтерського обліку, за допомогою якої дана помилка виправляється».

Приклад. У 2021 році тільки 3 працівники підприємства були у відпустці, сума відпускних з урахуванням нарахованого на них ЄСВ становить 10000,00 грн. Виправлення потрібно здійснити за допомогою наступних проведень, які і відображатимуться у бухгалтерській довідці (див. таблицю):

Таблиця

Виправлення ненарахування резерву відпусток в поточному році

№з/п

Зміст операції

Кореспонденція рахунків

Сума

Дт

Кт

1.

Створення резерву відпусток

23,91-94

471

10000,00

2.

Сторнування за методом «червоне сторно» нарахованих відпускних працівникам

23,91-94

661,651

10000,00

3.

Відображення нарахування відпускних за допомогою створеного резерву

471

661,651

10000,00