Облік та документування надання благодійної допомоги товаром

Підприємство отримало від сільської амбулаторії лист про допомогу – придбати для амбулаторії принтер. Підприємство придбало принтер і передало його сільській амбулаторії. Як оформити і відобразити в обліку?

Бухгалтерський облік

Оскільки принтер придбано для надання благодійної допомоги, підприємство обліковує його у складі товарів:

  • Дт 281 Кт 631 – придбано принтер;
  • Дт 641 Кт 631 – відображено ПК з ПДВ, якщо підприємство є платником ПДВ;
  • Дт 631 Кт 311 – оплата принтера постачальнику.

Передача принтера амбулаторії відображається проведеннями:

  • Дт 949 Кт 281 – передано принтер;
  • Дт 949 Кт 641 – нараховано ПЗ з ПДВ, якщо підприємство є платником ПДВ (про ПДВ - далі).

Документування

Передачу принтера оформляють звичайною накладною, або актом приймання-передачі, складеним у довільній формі.

Окрім того, у підприємство є лист від амбулаторії, на підставі якого здійснюється придбання і передача принтера.

ПДВ

Стосується підприємства, яке є платником ПДВ.

Слід нарахувати ПЗ з ПДВ на базу оподаткування, яка визначається відповідно до п. 188.1 ПКУ, тобто, на договірну вартість, яка не може бути нижче ціни придбання таких товарів.

Але договірна вартість 0 грн.

В такому разі платник ПДВ зобов'язаний скласти дві ПН та зареєструвати їх в ЄРПН:

  • одну - на суму, розраховану виходячи з фактичної ціни постачання – в даному випадку ця ціна буде нульова;
  • другу - на суму, розраховану виходячи з перевищення ціни придбання над фактичною ціною. По суті це ціна придбання принтера.

***

Читайте також: